luni, 29 iunie 2009

Urasc fast-food-ul

Weekendul acesta am fost intr-o plimbarica pana in Moldova (Iasi, Pipirig, Bicaz, Piatra Neamt si cateva manastiri), sub forma de toata gasca din familie incarcata intr-un microbuz imprumutat, evident cu Matei in frunte.
Pe drum, ne zice socru-meu "va duc eu undeva in Bacau sa mancam". Eu imi inchipui ca stie el vreun restaurant unde se mananca bine mancarea moldoveneasca (preferata mea), omul fiind de altfel bucovinean de origine. De-abia asteptam sa ajungem, visam numai borsuri si fasole batuta. Cand ajungem in centrul Bacaului, da omu' sa opreasca... la Mc Donalds. Imi trecuse mie ceva mai devreme pe la urechi, dar o luasem ca pe o gluma (la noi acasa se poarta dialoguri de genul "unde mergem sa mancam? cum unde? la Mc Donalds, hahahaha").
Bineinteles ca am protestat foarte zgomotos ca eu acolo nu mananc nici daca mor de foame, asa ca dupa ce am fost calificata drept "cu idei preconcepute" s-a mers la mall. Unde ne-am oprit la prima pizzerie si am bagat in noi paine cu cremwursti si ketchup, ca asa se face pizza la Bacau. N-am putut sa protestez din nou ca ma intorceam acasa pe jos.
La intoarcere, aceeasi poveste. Ne oprim in Piatra Neamt sa mancam. Primul restaurant (chiar la hotelul cel mai important) era plin de fum de gratar si muzica populara la maxim (la volumul ala puteau sa-mi puna si Metallica si tot nu puteam sa mananc). Al doilea avea numai pizza, asa ca am facut din nou un mare scandal ca eu nu mai mananc asa ceva (de 2 ori intr-un weekend e prea mult). Asa ca i-am tarat la restaurant Central unde va recomand sa va duceti daca aveti treaba prin zona, mancare ca la mama Moldovei acasa si preturi bune. Bine ca a fost asa, ca altfel cred ca ma linsau astia.
Ideea e ca eu nu inteleg cum cineva care are si creier si suficienti bani cat sa nu-si doreasca un hamburger de 2 lei (si la propriu si la figurat) poate sa se gandeasca serios sa manance la Mc Donalds. Cum Dumnezeu sa te duci in Moldova, care e plina de bunataturi, si sa te opresti sa mananci hamburgeri de plastic?

6 comentarii:

  1. M-ai atins intr-un punct nevralgic cu articolul asta...

    Nu suport mancarea de la fast-food (dintotdeauna am mancat asa ceva destul de rar, organismul meu respinge acest gen de produse). Nu mai beau sucuri de cateva luni, beau apa si ceaiuri neindulcite.

    Ceea ce este extrem de ciudat e ca sunt criticata pentru asta: ca sunt nebuna, ca beau ceaiuri ca babele, ca "o fac pe interesanta". Ca ce are cola sau mancarea de fast-food? Ca nu a murit nimeni de la ele...
    Yeah right...Nu subit.

    Daca la inceput ma enervau comentariile de genu', acum imi e mila de cei care le fac.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce este mai rau e ca de multe ori nu prea ai de ales. Cei care au posibilitati financiare prefera sa deschida un fast food pentru ca e mai profitabil. Iar tu, om normal cu venituri...normale nu iti permiti sa dai 30lei pe un gratar la restaurant. Prin Buc sunt deschise totusi si restaurnate in care se serveste si altceva decat pizza cu salam si cartofi prajiti cu snitel dar in restul tarii..e cam jale.
    Restaurantul ori e de fite ori e din acela de pe vremea lui Pazvante-chioru de joaca mustele tontoroiu prin gaurile de la fata de masa.
    Si-atunci...ce ne facem? Tot la fast food ajungem...

    RăspundețiȘtergere
  3. Poza este atat de urata, ca abia am putut sa citesc ce ai scris, ferindu-mi privirea de poza...

    RăspundețiȘtergere
  4. @DiAnais: da, asa e, si eu ma lovesc de treaba asta cu inaccesibilitatea mancarii sanatoase. Am o prietena care vrea sa-si faca o firma de catering bio-sanatos, sper sa si reuseasca si sa aiba si cat mai multa concurenta ca s anu mai alegem intre Mac si KFC.
    @Adina: scuze, nu vroiam sa oripilez decat mancatorii de hamburgeri, da' cred ca ei nu ajung la mine pe site..

    RăspundețiȘtergere
  5. Eu urasc restaurantele de la popasuri, inauntru pute a carne de mici, zboara muşte peste tot, bauturile sunt calde, se aud numai manele :| yucks

    RăspundețiȘtergere