duminică, 14 iunie 2009

SLS + apa = sapun lichid


V-ati intrebat vreodata de ce sapunul lichid cu care va spalati pe maini in restaurante sau benzinarii va lasa senzatia ca nu v-ati spalat deloc, ba ca mai aveti si mainile uscate?

Mi-a povestit un producator de cosmetice cum se face sapunul lichid care se vinde la bidon catre locatiile care au nevoie de cantitati mari. Se ia o tona de SLS sau SLES (sodium lauryl sau laureth sulfate, cu rol de curatare si facut spuma, adica de detergent). Se pun 4 tone de apa, se amesteca bine, se adauga triclosan ca ingredient activ (ingredientele active sunt cele care fac de fapt treaba pentru care e realizat un produs cosmetic, in cazul de fata dezinfectarea), se completeaza cu un colorant sintetic si niste parfum la fel de sintetic (ca sa fie roz si sa miroase a floricele de plastic). Evident, se orneaza cu niste parabeni care sa conserve tot acest amestec sinistru.

Ce inseamna aceasta? Pai:
- SLS/SLES: provoaca iritatii si alergii, fiind vinovate de uscarea pielii (mai ales ca e in cantitati foarte mari)
- triclosan: se aduna in organism, provocand dereglari endocrine si ale organelor de reproducere si iritatii ale ochilor si pielii (in Japonia si Canada a fost interzis)
- colorant sintetic, parfum sintetic: alergeni.
- parabeni: cancerigeni, mai ales methylparaben, care e si cel mai utilizat (logic, nu?)

Adevarul e ca este destul de greu sa eviti folosirea sapunului lichid prin diverse locatii, doar trebuie sa te speli cu ceva. Poti sa ai la tine servetele umede (preferabil bio), ca nu cred ca umbla cineva cu sapunul dupa el. Important e insa ca acasa, unde folosim sapun de multe ori pe zi, sa avem sapun fara ingredientele de mai sus. Daca nu folositi sapun lichid, e bine de stiut ca si sapunul solid are ingrediente nocive, insa mai putine. Cel mai bine insa e sa treceti pe sapunuri bio sau cele naturale facute manual.

12 comentarii:

  1. De-aia urasc eu sapunurile de la hoteluri/restaurante! Acasa mi-am luat sapun lichid bio, asa ca se vede diferenta.
    P.S. Este asa-zisul sapun de hartie, subtire si rulat, care se poate purta in geanta si folosi in loc de servetele umede. Il gasesti la http://www.dealine.ro/

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu am auzit pana acuma de sapun de hartie, dar suna interesant. Din pacate, site-ul nu merge. :(
      Mai stiti alt loc de unde poate fi cumparat?
      Multumesc.

      Ștergere
  2. Cioc cioc! Nu uita ca azi e ultima zi de concurs! Pup!

    RăspundeţiȘtergere
  3. am comandat si eu 'la noroc' sapunul asta - daca mai are nevoie cineva de o recomandare, o fac eu cu draga inima. mi-a placut la nebunie, si el, si mirosul lui, si pielea mea dupa spalarea cu el. :)

    RăspundeţiȘtergere
  4. nu are nici o relevanta compozitia sapunului. pielea respira si absoarbe, dar compozitia sapunului nu are cum sa intre in piele atata timp cat tu te clatesti cu apa! substanta nu are timp sa patrunda in piele doar pe straturile de la suprafata,distrugand microbii. cati oameni au murit ca se spala cu asa ceva?? sau mai bine zis cati sunt alergici?? sunt persoane mai sensibile la anumite substante ,alergii sunt si vor exista, dar asta nu inseamna ca facem toti alergie de la sapun. deci nu e cazul sa dramatizezi.

    RăspundeţiȘtergere
  5. Mai intai, o sa scriu undeva ca ii rog pe toti vizitatorii blogului sa se semneze.
    Pe urma, un compus alergen inseamna ca are potential de a provoca alergii, ceea ce inseamna ca le poate provoca unor persoane aceste alergii. Eu nu dramatizez nimic, unii extind particularul la general. Si scriu cu multe semne de intrebare. Nu-mi place.

    RăspundeţiȘtergere
  6. draga oliviutza...un compus alergen poate fi si in miere si in capsuni si in incaperi neaerisite ,praful din aer , capse de la blugi,metale...deci nu are logica articolul pentru ca sunt peste tot si depinde de fiecare organism in parte daca suporta sau nu. pe viitor documenteaza-te mai bine despre ce scrii pentru ca dezinformezi lumea. mai invata si tu putina chimie ,daca te legi de compozitia chimica a unui produs . nu poti sa te legi asa fara sa ai documentatii.
    din cate stiu eu ,pe toate produsele ce se introduc pe piata se fac anumite studii,cercetari..de oameni mari (adica cititi ) si se aproba sau nu comercializarea .

    RăspundeţiȘtergere
  7. Draga anonim,
    Orice poate provoca alergii, cu diferenta cu mierea provoaca mult mai putine decat parfumul. Cat despre logica si documentare, in ultima vreme cu asta ma ocup, nu ma trezesc dimineata si incep sa scriu ce am visat azi noapte. Iar studiile de "oameni mari" nu garanteaza ca un produs nu afecteaza sanatatea consumatorului, ca atunci nu s-ar mai vinde Coca Cola, ci numai ca nu provoaca niste daune grave si imediate care sa afecteze economic produsul respectiv.
    Apropos, ne cunoastem? ca daca nu, e un bun moment sa te prezinti.

    RăspundeţiȘtergere
  8. nu e tot una sa ingerezi un aliment si una sa te dai cu el pe piele si sa clatesti cu apa.sunt 2 chestii total diferite. ma refeream strict la ce ai spus tu...sunt curioasa din ce carte de specialitate ai luat documentatia...de obicei pe piata se pun dozele minime de toxicitate. oricum compozitia chimica nu are timp sa fie absorbita in organism.deci nu ai cum sa faci cancer.uscarea apare si de la apa clorinata.
    eu nu apar produsele sintetice , dar sapunul e una dintre cele mai minore chestii existente!
    geniile de care vorbeam au facut in asa fel incat sa satisfaca piata si sa pastreze si un grad scazut de toxicitate. dupa cum bine stim,cei care beau coca-cola sunt majoritatea si fumatori si mai mananca si nesanatos. nu are rost sa ma extind. comentariul era legat de sapun.by the way,sunt teo,nu stiu cat de important e numele

    RăspundeţiȘtergere
  9. eu sunt producator de sapun lichid si vreau sa spun ca stau toata ziua cu mainile prin el si n-am murit nici cancer n-am facut nici de iritat nu m-am iritat dar nici SLS(sodium lauryl sulfate) nu am bagat 20% parabeni nu m-am atins. dar ajungem la un paradox: toata lumea vrea mult si ieftin si atunci........?
    Cine e de vina ?
    Si mai e ceva romanul prin definitie e avar sa castige mult. Am vazut produse de gen la care mi s-a ridicat parul in cap.
    acum va intreb eu ceva: cine ar da pe 100gr de sapun lichid natural 100% 70 ron (obtinut prin macerare si distilare de plante) asta e sapunul natural adevarat si asta e pretul, fara coloranti sau arome nu sapun de hartie (o vrajeala cu mult continut de glicerina) ia mai ganditi-va.

    RăspundeţiȘtergere
  10. Domnule Bobeica, aveti dreptate, toata lumea vrea mult si ieftin, ceea ce pentru produsele naturale este imposibil din cauza costurilor mari de productie. Daca aveti un produs fara parabeni va felicit, eu pana acum nu am vazut nici un sapun lichid fara, oricum SLS-ul este mult mai putin periculos decat parabenii, desi ar fi de preferat sa nu fie deloc. De fapt va felicit oricum, aveti o afacere frumoasa, pacat ca nici echipamente de protectie nu folosesc romanii prea mult.
    70 lei pentru un sapun chiar 100% natural se gaseste cine sa dea, daca aveti posibilitatea sa produceti asa ceva eu va sfatuiesc sa o faceti.
    Multumesc pentru vizita, parerea unui producator e oricand bine venita.

    RăspundeţiȘtergere
  11. sa revin, ca am uitat, parabenii se pot inlocui cu sare de bucatarie sau sare de lamaie(acid citric)

    RăspundeţiȘtergere