luni, 1 iunie 2009

Ce sa faci cu parul gras


Din experienta de pana acum de la Olivo si nu numai, am observat ca predomina 2 tipuri de par si 2 de ten. Par gras sau ten mixt spre gras pe de o parte, si par deteriorat (de la vopsitul si coafatul fara limite) sau ten foarte uscat de cealalta parte. Cred ca ori sunt foarte multe persoane in aceste situatii, ori numai ele cauta cosmetice bio in speranta ca isi vor rezolva problemele (in cazul acesta e o alegere buna).

Eu sunt intru totul in prima categorie, cu adaugirea ca tenul meu, pe langa ca e mixt spe gras, mai e si sensibil si se irita de la praf si alte chestii minunate de la noi de prin oras. Pentru asta recunosc ca nu am gasit inca solutia, folosesc crema pentru ten gras si mixt de la Bioselect, ceea ce mi-a rezolvat problema cu sebumul pentru ca hidrateaza fara sa ingrase (mi-a luat vreo 2 zile sa ma obisnuiesc cu mirosul de ulei de masline, eu obisnuita fiind cu cremele clasice care cred ca au mai mult parfum decat orice altceva, dar a meritat), dar la partea cu pielea sensibiloasa nu pot sa fac nimic decat sa o relochez cu tot cu proprietara intr-o localitate in care cantitatea de praf si smog nu e direct proportionala cu cea de mitocani.

Cu parul insa e mult mai bine, iar scopul acestui post sunt cateva sfaturi din propria mea experienta de proprietara a unui par foarte gras.

Cea mai mare greseala a oamenilor cu par gras este ca se spala foarte des pe cap. Degresarea firului de par duce la reactia normala de crestere a productiei de sebum, care are de fapt rol de protectie a parului. Daca te speli la 3 zile, vei ajunge sa te speli la doua zile, apoi in fiecare zi, pentru ca parul se va ingrasa din ce in ce mai tare.
Cand eram mica nu ma lasa maica-mea sa ma spal mai des de o saptamana pe cap, chestie care ma nemultumea foarte tare. Acum insa imi dau seama ca a avut dreptate, acum parul meu rezista cel putin 5 zile fara sa se ingrase (la asta a contribuit si samponul, dar si inainte de el rezista cam 4 zile). Oricum nu-l spal decat la 7 zile, daca incepe sa arate un pic gras il fac coc si-l tin asa inca 2 zile (incerc sa ajung la performanta de a nu se ingrasa cele 7 zile, dar imi mai trebuie timp).

O alta greseala cand ai parul gras e sa il tunzi scurt. Parul scurt nu poate fi aranjat in prea multe feluri, mai ales daca e gras. De asemenea, se ingrasa mai usor si arata ca o freza de caine plouat. Eu am facut o experienta gresita cand am terminat liceul si m-am tuns, am promis sa nu mi se mai intample.

Foarte important e si samponul folosit. Eu am experimentat in ultimii ani cel putin 20, unul singur cu rezultate bunicele, dar care nu se gaseste la noi (e vorba de Andrelon, e o marca foarte intalnita in Olanda, ieftina, cred ca e produs de Unilever dar nu sunt foarte sigura).
Am incercat cele 2 sampoane Olivo care s-ar fi potrivit, mai intai cel pentru toate tipurile de par de la Olivellenic (cu rozmarin) si apoi cel pentru par gras Bioselect (cu strugure rosu). Desi pentru cel de par gras am feedback foarte bun de la cliente, mie mi s-a potrivit foarte bine cel pentru uz frecvent Olivellenic. Parul rezista 5 zile fara sa se ingrase, nu se mai incurca deloc (mi se faceau niste ghemotoace ingrozitoare in cap) si nu mai am nevoie de balsam ca sa il pot pieptana. De fapt la parul gras nu ar trebui folosit balsam. Daca folositi balsam pentru ca parul e si distrus pe langa faptul ca e gras, trebuie in primul rand sa eliminati cauza distrugerii. Din ce am observat eu, aceasta este de obicei vopsirea prea frecventa a parului si decolorarea acestuia (n-am vazut pe nimeni cu suvite blonde care sa aiba prea mult par in cap). Eu ma vopsesc la 3 luni, e adevarat ca am ales o culoare care nu prea contrasteaza cu cea naturala, dar nici probleme cu parul nu am.

Cam asta e. Cine mai are sfaturi pentru orice tip de par sa le scrie aici ca ne sunt de folos tuturor.

14 comentarii:

  1. Eu pot recomanda, in plus, masti cu argila. Si pentru fata, si pentru par. Dar fara exagerari, ca orice, in viata.

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumim Monica, eu chiar o sa incerc!

    RăspundețiȘtergere
  3. Draga mea vezi ca am sters din greseala comentariile... Eram asa somnoroasa ca mi se inchideau ochii. Am sa te rog sa mai scrii o data comentariul pt inscriere. Iar legat de ceea ce ai spus: painea integrala este f f sanatoasa si se poate manca lejer langa alte preparate. Ofera o gramada de fibre si de vitamine, prin aportul de tarate existente in faina integrala. Cat despre lactate... sunt sigura ca ai sa gasesti ceva f bun si fara ele. De exemplu eu sunt topita dupa iaurturi insa de cand am descoperit iaurtul de soia, adio. Incearca laptele de soia, nuca, susan, migdale, cocos si inlocuieste treptat lactatele. Hai ca nu e greu! Te pup!
    P.S: Si mersi de ideea cu sponsorul :) Pup!

    RăspundețiȘtergere
  4. Urasc soia :) Andrei bea o gramada, a capatat obiceiul asta de cand lucra in Taiwan, mie mi se pare ingrozitor. Nu renunt la lactate nici sa ma bati, si din punctul meu de vedere painea ar putea fi desfiintata ca aliment :)
    In rest, sunt de acord :)))
    pup

    RăspundețiȘtergere
  5. Hm, de acord cu painea - eu nu tin asa ceva in casa niciodata. Si rar gasesti paine fara amelioratori... Dar cum poate cuiva sa nu ii placa laptele de soia :D? Incearca de orez atunci. Si eu gasesc cel mai greu sa renunt la iaurt, dar ma straduiesc. Oricum, la branza sigur nu pot renunta.
    Legat de mastile cu argila pentru par, sunt tare bune, inclusiv pentru ten si corp - curata bine pielea.

    RăspundețiȘtergere
  6. O sa incerc si eu produsele de la Olivo, le-am vazut dar pana acum nu am luat.
    Merci de sfat!

    RăspundețiȘtergere
  7. OK, painea in sine, pentru ca are drojdie si zahar si alte alea, ai putea-o elimina. Dar cerealele tot sunt bune pentru organism. Nici nu stii cate minerale si proteine bune se ascund in ele!
    Laptele de soia nu e rau, daca m-am obisnuit fara, dar daca ti se pare cih poate incerci cu cel din orez? in Romania se gasea cel de la Riso Scotti. Despre branzeturi si produse lactate, se spune ca cele din capra sunt mai sanatoase, eu imi luam iaurt de la Covalact, de capra, bun de tot, dar rar mancam asa ceva. Cu timpul, te (dez)obisnuiesti, e doar o chestiune de gust, care se educa in min.3 saptamani, imi spunea mie un medic.

    RăspundețiȘtergere
  8. Cereale mananc o gramada, mancatul painii ca accesoriu la mancarea gatita mi se pare putin cam prea balcanic.
    O sa incerc laptele de orez, multumesc de sugestie, dar la laptele meu de vaca (1,5% grasime) si iaurt (0,5%) tot nu renunt ca nu vad de ce as face-o.
    Am deviat cu comentariile de la subiect, asta din cauza ca Ina face un concurs pentru mamici pe http://floridecires7.blogspot.com, cu retete pentru bebei, daca vreti sa participati sau sa gasiti retete noi.

    RăspundețiȘtergere
  9. e o poveste lunga cu laptele, cand o sa gasesc un link catre un articol stiintific, ca sa nu imi expun parerea fara argumente, iti dau. shapai mananci ce vrei, pana la urma, nu? cum nu am bebe nu vin la Ina la concurs:)

    RăspundețiȘtergere
  10. Despre sampoane, acum, sa va aduc la zi: stiu cum e cu parul gras (sau cel putin eu asa il consider), ma spal la 5 zile minim si ii dau si balsam si masca, dar numai pe varfuri. De vopsit nu prea, am avut suvite blonde cu vopsea, dar extrem de subtiri deci nu mare paguba pentru al meu par. Acum folosesc sampon si balsam de la Lush, fara coloranti, conservanti, nimic pentru ca este solid. Sunt solide, de fapt :). Sunt destul de multumita dar tare ma tenteaza astea bio de la voi. Poate si o masca. Iti fac o vizita la magazin i-me-diat :)

    RăspundețiȘtergere
  11. Nu stiu cum anume reuseste parul stau sa nu se ingrase 5 zile, al meu a fost intotdeauna mai dificil. Inca de la varsta de 8 ani (eu am aproape 22 acum) a inceput sa se ingrase foarte, foarte tare, in maxim 20 de ore arata de parca l-as fi dat cu ulei.
    Am incercat o gramada de sampoane, tratamente, masti in timpul asta care a trecut, dar singura solutie e sa-l spal zilnic, altfel nu pot iesi din casa nici cu el legat.

    RăspundețiȘtergere
  12. nu se poate scapa de paru gras cu nimic ca eu am ancercat cu toate si nu merge

    RăspundețiȘtergere
  13. ciao fetelor!si eu am incercat multe produse pt par gras dar nici unul nu a dat rezultatele dorite.am urmat si un tratament dar degeaba.a treia zi trebuie spalat.cred ca e din cauza anticonceptionalelor

    RăspundețiȘtergere