marți, 23 iunie 2009

Analiza produse pentru tenul mixt si gras


Pana pe la 25 si chiar mai bine de ani am avut un ten infiorator de gras. Avantajul la treaba asta e ca nu aveam nevoie de crema de fata (e adevarat, nici nu aveam probleme cu hidratarea tenului). Alt avantaj, cu un ten gras faci mai greu riduri (daca e bine hidratat si nu fumezi, bineinteles). Dezavantajul e, evident, ca imi lucea fata dupa cateva ore de parca ma dadusem cu ulei. De asemenea, un ten foarte gras e predispus la acnee, dar la mine nu cred ca asta a fost cauza, ci tenul sensibil.

Deci, gras si sensibil, o combinatie minunata. Acum 3-4 ani s-a transformat in ten mixt cu zona T (frunte, nas, barbie) grasa, in rest nu s-a schimbat nimic. De aici a mai aparut o problema la spalarea fetei dimineata: daca nu degresezi bine cu sapun/sapun lichid/spuma pentru fata, o sa-ti luceasca nasul ca un bec peste jumatate de ora, insa ai o problema cu obrajii care se usuca. Daca folosesti numai apa si demachiant, se intampla exact invers.

Daca ai ten gras, nu ai nevoie decat de hidratare. La tenul gras, folosesti dimineata un sapun pentru fata, aplici o crema usoara pentru hidratare, iar seara cureti cu un demachiant usor si aplici o lotiune hidratanta care sa aiba preferabil si un ingredient cu efect de inchidere a porilor. Eu foloseam saptamanal si un peeling (masca exfolianta).
Daca ai ten mixt cu ten gras, trebuie sa iei in considerare si zona obrajilor care are tendinta de uscare. Asadar curatarea dimineata se face cu o spuma usoara pentru fata, dupa care se aplica o crema pentru hidratare si revitalizare, iar seara un demachiant hranitor si o lotiune revitalizanta.
De-a lungul timpului am folosit o gramada de produse, le voi trece in revista pe cele pe care mi le aduc aminte, impreuna cu efectele observate, dar si cu compozitia.

Creme de fata

- Garnier ten gras si normal (cred ca asa era, cea cu verde) - ok, putin cam grasa. Nu gasesc ingredientele si nici acasa nu mai am asa ceva de mult, asa ca nu pot sa povestesc decat despre parfum si parabeni care sunt in toate produsele Garnier. In cremele lor am mai gasit si PEG-100 stearate, aluminium starch octenylsuccinate si triethanolamine, toate cu risc de contaminare cu substante foarte periculoase, inclusiv arsenic si plumb.

- Herbagen cu struguri rosii pentru ten gras - cred ca a fost cea mai buna dintre cremele "chimice", si cea mai ieftina, costa undeva in jur de 20 de lei. Nici aici nu gasesc ingredientele, dar cum intra in categoria produselor "naturale" sper ca au renuntat macar la parabeni. Mai caut.

- L'Oreal Pure Zone, pentru ten gras si acnee, nici o diferenta fata de Garnier, in afara de pretul mai mare. De notat ca L'Oreal au si produse fara parfum, ceea ce e un pas inainte. Nu e cazul insa la acest produs, care pe langa parfum si methylparaben (deja m-am saturat de combinatia asta universala) are si acid salicilic pe post de ingredient activ (putin neurotoxic, dar ce conteaza?).

- Yves Rocher cu musetel (organic) pentru toate tipurile de ten - m-a distrat asta cu musetelul organic, in rest fiind o ciorbita de parabeni cu parfum; nu era buna de nimic, probabil si din cauza faptului ca o crema de zi nu are cum sa fie buna pentru toate tipurile de ten. Oricum Yves Rocher bate multa apa in piua pe ingredientele lor naturale si mai nou bio, ce folos daca nu renunta la cele nocive, e ca si cum ai monta un diamant intr-un inel de tabla. E adevarat ca au scos si o gama bio de curand, le urez la cat mai multe, desi nu cred ca vor renunta la politica pretului mic care le asigura vanzarile in favoarea produselor bio (intre o crema de 5 si una de 25 de euro e o diferenta).

- Avon Solutions pentru ten gras (cu portocala cred) - cea mai proasta crema din istoria mea personala: nu intra in piele, lasa pielea grasa si stralucitoare, nu hidrateaza; de fapt cremele Avon mi se par in general foarte proaste, pe langa faptul ca sunt otrava curata. Toate cremele verificate de mine au BHT, un ingredient suficient de periculos cat sa fi fost interzis si in Romania, dar aparent numai la productie, nu si la marile companii importatoare din SUA, unde este inca permis (provoaca alergii, iritatii, disfunctii reproductive, posibil cancer); de asemenea au parfum si cel mai periculos dintre parabeni, methylparabenul. Oricum, cei de la Avon sunt renumiti pentru utilizarea de ingrediente nocive - altfel nici nu ar iesi produsele atat de ridicol de ieftine. Fac aici o paranteza, ma uitam la o crema de fata care costa la reducere undeva sub 20 lei, din care isi mai ia si reprezentantul pana la 30%, adica 6 lei, mai scazi si tva-ul, iti mai raman sub 12 lei, marja e de cel putin 50%, rezulta ca avem un cost de productie probabil undeva in jur de maxim 5 lei. De sampoane sau geluri de dus care costa mai putin de 2 lei ce sa mai zic. Pai ce sa pui intr-o crema sa iasa asa de ieftin, daca nu cele mai ieftine si mai nocive ingrediente?

- Nivea Visage: mie la Nivea toate produsele mi se par la fel, adica potrivite pentru ten uscat si/sau imbatranit; pentru tenul gras sunt complet ineficiente. Ca si compozitie, am observat ca produsele de fata nu au parabeni, ceea ce e un mare pas inainte, din pacate parfumul strica, altfel ar fi niste produse rezonabile.

Demachiant si lotiune fata

La produsele de demachiat si tonifiere pentru ten gras si mixt am observat 2 probleme: e greu sa gasesti un demachiant care sa curete bine, inclusiv sebumul, fara sa lase pielea grasa; si e si mai greu sa gasesti o lotiune tonica fara alcool.

- Garnier pentru ten normal si gras - nu curata bine si e putin cam gras; folosit impreuna cu lotiunea are rezultate acceptabile
- L'Oreal - ceva mai bun decat Garnier, si el putin cam gras
- Farmec cu musetel - il foloseam in facultate cand n-aveam bani de altceva, si sincera sa fiu isi facea treaba relativ bine
- Nivea 2 in 1 - curata un pic mai bine decat Garnier, dar tot raman reziduri pe fata. Contine parafina si propylene glycol, plus parfum, insa nu are parabeni (deci se poate).

Produse curatare fata

- Johnson&Johnson - folosit in liceu si facultate pentru acnee, evident ineficient si cu efect de uscare a fetei, dar pe vremea aia mi se parea ca singura solutie este sa imi degresez fata cat pot, mare greseala. M-a luat inima cand am citit ingredientele, asa cocktail n-am mai vazut pana acum: parfum+methylparaben+triclosan+BHT+triethanolamine, nu sunt sigura daca mi-e mai mila de mine ca l-am folosit vreo 5 ani sau de americani care cumpara produsele Johnson in cantitati industriale.
- Avon Solutions - din acelasi set cu crema, nu atat de prost cum e crema dar nici nu l-as mai folosi vreodata (macar nu imi usca foarte tare fata).

Acum folosesc crema de fata Bioselect pentru ten gras si mixt, demachiantul Bioselect (la care trebuie sa trec de 2 ori peste rimel ca sa il ia pe tot, oricum mai bine decat la Nivea unde, desi nu se mai lua nimic pe tamponul de demachiat, dimineata aveam tot rimelul pe obraji) si spuma de curatat fata Bioselect, alternativ cu sapunul pentru bebelusi al lui Matei, pentru ca spuma folosita zilnic are tendinta sa usuce. Crema mi se pare cea mai reusita, hidrateaza fara sa ingrase deloc, ceea ce e o premiera, iar sapunul pentru bebelusi curata fara sa usuce si lasa pielea foarte fina si nealunecoasa (tot timpul imi scapa copilul din maini cand il scoteam din cadita). Singurul lucru care pana si mie mi s-a parut mai putin incantator este mirosul de ulei de masline al produselor, mai ales al cremei de fata - desi celelalte utilizatoare cu care am mai vorbit s-au declarat incantate tocmai de mirosul natural. Se pare ca la mine dependenta de parfum trece mai greu, desi nu mai folosesc asa ceva de aproape un an.
In perioadele cand am probleme cu acneea (care din fericire a ajuns la o forma usoara) si imi simt pielea uscata, folosesc pe post de crema de noapte untul de shea nerafinat cu ulei de geranium. Avand insa ten gras nu-l folosesc mai des de o data pe saptamana, untul de shea este hiper-hidratant, daca pot folosi acest termen, si ramane pe piele ore intregi.
Lotiunea revitalizanta inca nu am incercat-o, dar urmeaza. Am incercat insa niste mostre de scrub pentru fata, este foarte abraziv (are samburi de masline macinati) si isi face treaba cum nu si-a mai facut-o nici un scrub pana acum.

14 comentarii:

  1. Si eu folosesc aceleasi produse Bioselect,cum bine stii :) si sunt foarte multumita. Demachiantul este foarte bun dar din pacate nu-l pot folosi si pentru ochi (ma cam ustura), crema este minunata dar mi-a luat ceva timp sa ma obisnuiesc cu mirosul, scrub-ul este super, spuma de fata la fel iar lotiunea revitalizanta este foarte foarte buna. Dupa ce o folosesc (o data pe saptamana) imi lasa tenul foarte curat si luminos. M.D.

    RăspundețiȘtergere
  2. Facui o greseala, masca de fata pentru calmare si hidratare (folosita o data pe saptamana) imi face tenul curat si luminos. N-am incercat inca lotiunea. MD

    RăspundețiȘtergere
  3. Intr-adevar, crema pt ten gras e cea mai buna dintre cele pe care le-am folosit si eu. Aveam in liceu lotiune de la Loreal Pure, isi cam facea treaba, dar era atat de astringenta ca aparea sebum pe fata foarte repede dupa ce o foloseam.
    Iar scrubul e fooarte bun, am avut doar o mostra, dar mi se parea ca tocmai mi-am pisat samburii de masline.

    RăspundețiȘtergere
  4. Ah! Naiva de mine, ma simteam 'la adapost' folosind Aslavital :D Da' cand am aruncat un ochi pe 'reteta' m-a luat cu friguri. Cre' ca o sa trec si io pe Bio... Da' deocamdata sunt studenta :P

    RăspundețiȘtergere
  5. vreau si eu un scrub de fata ca cel din care mi-ai dat sample la targ.
    please, sa faci o astfel de analiza si pentru cei cu ten uscat ce vor ajunge ridati ca o stafida.
    thanks

    RăspundețiȘtergere
  6. In cazul meu nimic nu merge. Tenul straluceste in 2 ore de la spalare de zici ca mi-am turnat un litru de ulei pe fata.
    Produsele din farmacii curata bine, cel putin mie asa mi se pare, insa sebumul revine si iar revine, de parca locul lui e pe intreaga mea fata.
    Mentionez ca fac tratament cu antibiotice, dar luciul, dragul de el, ma insoteste oriunde, si tot ce-mi doresc e sa se duca odata cu apa si sa nu mai revina :(

    RăspundețiȘtergere
  7. @Vyio, am vazut si comentariul tau de la parul gras, eu nu aveam probleme chiar atat de mari cu sebumul, nici nu stiu ce as putea sa zic, pentru ca presupun ca ai incercat tot ce se putea. Poate ca problema e interna, nu e normal sa iti produca pielea atata sebum. Mai cercetez si eu..
    @Tea, o sa fac o lista cu produse pentru fata organice si neorganice, dar din feedbackul unor persoane cu ten uscat, ca din proprie experienta nu am cum. Poti sa incepi tu cu ce ai folosit si a mers/nu a mers :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Garnier, L'oreal - absolut oribile. ma umplu de buburuze, n-o sa-mi mai iau in veci.
    De Avon si yves Rocher sa nici nu aud, nici nu ma intereseaza cum sunt, nu mi-as lua niciodata asa ceva.
    Mi-a placut mult de tot HydraZen de la Lancome dar totusi crema de la tine parca isi face mai bine treaba, na-m inteles cum si de ce dar daca ma spal pe fata cu sapunul respectiv (ala exfoliant) si ma dau cu crema hidratanta de la tine pana dimineata imi dispar cosurile. Nu exagerez, aveam ieri niste buboaie de nedescris (de la praf cred, acum aproape au disparut.
    Ceea ce pentru mine e cel mai mare castig, crede-ma.

    RăspundețiȘtergere
  9. Na bravo, cu sapunul exfoliant nu incercasem.. poate am solutia pentru cosuri in batatura si eu o caut pe camp :)

    RăspundețiȘtergere
  10. La mine vad ca functioneaza - adica dat fiind a s-a intamplat de mai multe ori chestia asta e clar ca e de la sapun+crema efectul benefic.

    RăspundețiȘtergere
  11. as cumpara produse bioselect. Se gaseste in farmacii?

    RăspundețiȘtergere
  12. Agi, se gasesc in unele farmacii si magazine bio, depinde unde locuiesti. Cel mai usor e online, trimite un mail la comenzi@olivo.ro.

    RăspundețiȘtergere
  13. Draga mea, mi-a placut mult ce ai scris pe acest blog...comentariile sunt foarte utile. Nu am incercat Bioselect inca...poate o voi face pe viitor. Am avut o crema pe baza de miez de masline si ulei de masline, bio, cumparata chiar din Athena,Grecia. Doar ca acest tip de crema trebuie tinut in frigider, alfel risti sa se degradeze...

    RăspundețiȘtergere
  14. si eu am incercat o gramada.... pentru cosuri...sebum etc... Avene; Vichy-Normaderm; Zynerit; Bioderma; Avene din nou dar alte produse...ceva de nedescris.
    Vreau o crema care sa nu imi unga fatza, sa nu ma mai umple de cosuri si sa nu mi se supraincalzeasca si arda fatza de la o mica raza de soare....
    Mentionez ca sunt intr-un continuu proces de detoxifiere :)) si cu medicamente homeopate si cu produse de la life-care

    RăspundețiȘtergere