luni, 29 iunie 2009

Ambalajele conteaza. Mai ales daca sunt de plastic

Saptamana trecuta am avut primul retur la Olivo (nu ma plang, pentru 6 luni de activitate e binisor). Ne-a sunat o clienta la cateva zile dupa livrare ca vrea sa returneze produsele. Cum e important orice feedback, am rugat-o sa ne spuna de ce. Raspunsul a fost ca "am mai luat si de la alta firma..." si atat. Am presupus ca a comandat mai multe si a facut selectia dupa ce le-a primit. Nici o problema, ne-am dus sa le luam, ca sa nu se mai complice cu posta si bani ramburs.

Surpriza a fost cand am ajuns, unde bunica doamnei ne-a luminat cu privire la motivul returului: "am mai comandat si de la alta firma si au venit impachetate frumos, in plastic, nu asa, ce asta e ambalaj?". "Ambalajul" este o cutie de carton cu capac, cu autoformare, reciclabila, de care nu s-a plans nimeni in ultimele 3 luni de cand o folosim, si care arata chiar civilizat. De vreme ce in Bucuresti livram noi incercam sa folosim minimul de ambalaj necesar, nu de alta dar nu stiu la ce i-ar folosi omului niste scotch, hartie sau plastic (brr) in plus, trecand peste faptul ca e complet neecologic. Si asa sufar ca la posta trebuie sa completez o gramada de hartii, sa ambalez coletul in hartie cu mult scotch, si mai printeaza si factura pe doua coli dintre care pe una o arunca.

Stiam ca ambalajul conteaza, uneori mai mult decat produsul, dar nu ma asteptam la asta de la utilizatorii de produse bio...

7 comentarii:

  1. Nici eu nu inteleg...
    Inteleg si sustin tot ce ai scris.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce trist! :(
    BTW Mie poti sa mi le aduci si in sacosa de panza pentru ca oricum le duc acasa in geanta mea XXL :) MD

    RăspundețiȘtergere
  3. dumnezeule!!! :-O
    si eu am o mega traista.
    refuz toate pungile, plastic sau hirtie, si-mi bag cumparaturile in traista.

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu ador sa primesc colete in cutii de carton, reciclate. Cred ca aici e vorba de putina educatie si bun simt.

    RăspundețiȘtergere
  5. @Sideris, chiar vroiam sa te intreb daca tu ai probleme de genul asta..
    @Mihaela, chiar livrari in sacosa nu fac :D
    @Nadire, si eu fac la fel, s avezi ce derutate sunt femeile din piata cand refuz cu indarjire pungutele de plastic :))
    @Ina, ai dreptate, dar daca ai masura lumea dupa tine probabil ca jumate ar trebui mutati pe Marte (astia fiind aceeasi cu aia care arunca gunoiul pe geam probabil).

    RăspundețiȘtergere
  6. Am cumparat de la Elemental din Oradea si mi-au trimis produsele impachetate intr-o cutie de carton reciclata de la Natracare (tampoane interne) :))
    N-am avut nimic impotriva, ma gandeam doar daca o fi observat curierul si se intreba de ce si-ar cumpara cineva 5 kile de tampoane :))

    RăspundețiȘtergere
  7. Sorry de raspunsul tardiv... Inca nu am avut astfel de critici sau returnari pe motiv de ambalaj - eu folosesc niste modele de cutii de carton de diverse marimi, mi se par ok ca si aspect (foarte simple) - nu cum as fi visat, dar ok (eu as fi dorit mult sa investesc intr-o imagine colorata, inflorata, deosebita etc., dar ar fi trebuit sa cresc peturile pentru asta si... nu ar fi fost eco). Uneori trimit produsele in cutiile imprimate cu marcile in care primesc eu unele produse din magazin - aici imi aduc aminte cand comandasem si eu demult de pe Rangali si, desi nu luasem atunci tampoane, am primit produsele in cutia de Natracare. Dar nu m-a deranjat, doar ca mi-a trecut si mie prin cap ce s-o fi gandit curierul :))) Oricum, mi se pare ok sa refolosesti pe cat poti, atat la cutii, cat si la materialele de protectie anti-soc.
    Problema mea e insa alta: am avut cateva retururi de colete pentru ca destinatarii nu au binevoit sa le ridice de la posta si, cand le-am luat inapoi, m-am ingrozit de aspect!!! Eu le invelesc in hartie, aplic eticheta si le leg cu o sfoara - totul este alb. Bineinteles, le-am primit inapoi negre, incat nici nu imi venea sa le iau :( Sper ca nu in aceasta stare ajung la destinatari, caci atunci e cam grav...

    RăspundețiȘtergere