sâmbătă, 16 mai 2009

Jos textila! (bebelusilor)

Citeam acum cateva zile pe blogul Adrabell despre cum "coautorul" i-a spus unei doamne care il batea la cap ca-i prea subtire imbracat copilul cum ca s-a nascut la Stockholm. Redau aici discutia pentru ca mi s-a parut delicioasa (la fel ca restul blogului, de altfel):
Da' nu-i este racoare asa?
Nu, nu-i este. Eu sunt in tricou, ea are totusi bluza cu maneca lunga.
Eu cred ca ii e racoare. Astia mici sunt mai sensibili, vremea e inselatoare.
Ea nu e sensibila, ca s-a nascut la Stockholm!

----a doua zi------
Da' raceste des?
Din fericire nu!
Offf, a mea e luna si raceala, dar am nascut-o la spitalul de aici. Unde ziceati ca s-a nascut?
La Stockholm.
Da, ce bine ca ati avut drum p-acolo!


Si tot ca sa o citez pe Adrabell, geaca+vesta groasa+caciula la 22C este o forma de abuz.

Nu inteleg de unde vine mania asta generalizata de a infofoli copiii. La noi nici macar nu este o clima foarte rece, si chiar daca ar fi, solutia pentru cresterea rezistentei la factorii de mediu este expunerea la respectivii factori.

In primele luni dupa ce am nascut (asta intamplandu-se pe 31 mai), ma oprea lumea pe strada sa ma intrebe de ce e copilul asa dezbracat (adica numai in body). In conditiile in care vara in Bucuresti sunt, in medie, 40 de grade. De ce nu-i puneti o caciulita? ca e cam curent! De-aia, cucoana, nu e treaba ta! (la faza asta am ajuns dupa ce mi-am tocat portia de amabilitate cu tot felul de binevoitori). Matei a continuat sa stea dezbracat si toata iarna, nu a racit niciodata, spre deosebire de taica-sau care raceste constant. El avand o mama (minunata de altfel) care are insa din pacate obsesia infofolitului, cocolositului si altor "ituri" extrem de nesanatoase. Motiv pentru care e la fel de sensibil ca o mimoza la orice adiere de vant.

Concluzia? tineti copiii imbracati la fel ca pe voi. Daca aveti tricou si pantaloni, si copilul trebuie sa fie la fel. Si daca faceti treaba asta de cand se naste, s-ar putea sa functioneze cum a functionat la mine si sa nu fie nevoie sa faceti stocuri de antibiotice prin casa.


4 comentarii:

  1. Multumesc mult pentru aprecieri!
    Intre timp s-a mai incalzit, e chiar foarte cald, si, ieri, la 30C, am vazut copii cu bluze cu maneca lunga, puloverase, hanorace, pantaloni lungi. Relativ ok daca mama sau bunica insotitoare aveau si ele haine destul de groase (totusi, God, sunt 30C) dar abuz clar, cand mama era la maneca scurta. Explicatii: "E prea devreme, Bate vantul!, Vremea e inselatoare, Trage curentul asta!"
    Am inteles ca numai noi, esticii "beneficiem" de perfidul curent, cica aia de prin vest nici n-au auzit de el:D

    RăspundețiȘtergere
  2. Asta n-am înţeles eu niciodată: dacă tu eşti în tricou, copilulc de ce trebuie acoperit că păturiţa în cărucior şi cu o căciuliţă pe cap??

    RăspundețiȘtergere
  3. Cu totul offtopic: ai o leapsa de preluat de la mine de pe blog :)

    RăspundețiȘtergere