miercuri, 3 iunie 2009

Carti marginalizate - leapsa de la Bianca

Pentru ca Andrei inca nu a aparut cu cafelutza si de la vremea asta mi-e mult prea somn, m-am gandit sa fac niste flotari neuronale cu o leapsa mai veche de la Bianca pe care nu am apucat s-o preiau. Poate ma trezesc si ma apuc si eu de treaba..
Mai intai trebuie sa recunosc ca nu mai citesc in ritmul din liceu/facultate. De la o vreme insa mi-am impus sa prind macar 15 minute de lectura inainte sa adorm, asa ca sa nu devin si eu un exponent al categoriei "mama care intre copil si munca nu mai are timp de nimic altceva". Ultima oara mi-am cumparat Fabrica de absolut - Karel Capek de la Charity Gift, au o gramada de carti faine acolo si toate contin o donatie.
Leapsa asta oricum ma depaseste complet, eu sunt pe baza de rusi/englezi/romani, cu astia mai exotici nu prea am nici o treaba.
Deci leapsa:

1. Name the last book by a female author that you’ve read.

Deja m-am blocat. Sunt fan Rodica Ojog-Brasoveanu, daca ajuta la ceva. Probabil ca asta a fost si ultima femeie citita, scrie niste carti gen Agatha Christie absolut geniale.

2. Name the last book by an African or African-American author that you’ve read.

Nici macar nu stiu vreun scriitor african, d-apai sa fi si citit. Deja mi-e rusine.

3. Name one from a Latino/a author.

Cronica unei morti anuntate de Gabriel Garcia Marquez si Jurnalul unui mag de Paolo Coelho (la astia doi cred ca am mancat cel putin 5 carti/autor).

4. How about one from an Asian country or Asian-American?

Cand m-am internat in spital cu contractii si m-au programat la cezariana de-abia a doua zi, soacra mea (v-am zis ca am avut noroc in viata) mi-a cumparat o carte sa am ce citi sa nu ma plictisesc, pe care am ras-o pana seara, in timp ce Matei facea scandal ca vrea afara (desi avea numai 38 de saptamani fix). Cartea este La sud de granita, la vest de soare de Haruki Murakami si e foarte fainutza.

5. What about a GLBT writer?

N-am nici cea mai vaga idee ce inclinatii sexuale au scriitori pe care ii citesc, asa ca nu stiu daca am citit vreodata unul si care ar fi acela.

6. Why not name an Israeli/Arab/Turk/Persian writer, if you’re feeling lucky?

N-am idee.

7. Any other “marginalized” authors you’ve read lately?

Vorba Biancai, pai toti scriitorii romani clasici sunt acum marginalizati, mai putin Carturescu care a dat lovitura cu "De ce ne plac femeile".

Donez leapsa care m-a pus in incurcatura catre Sideris, Ina, AdraBell, Cristina (ca e doctor in litere, poate aflam si noi idei de carti), Andreea, Diana si Adina.


5 comentarii:

  1. Te rog nu-mi fa asta :D
    Iti zic pe loc ca nu imi vin in minte autori "exotici", cum le spui tu, am citit doar poezie de-a lui Tagore si alti poeti indieni, africani etc. etc. candva (illo tempore, cum ar veni). Autorul meu "de suflet" este Dostoievski, realismul si emotia din cartile lui nu se compara cu nimic, pentru mine. Iar o autoare minunata romanca este Ilinca Bernea (recomand "Iubiri in camasa de forta").

    RăspundețiȘtergere
  2. Si mie imi place Gabriel Garcia Marquez. De fapt, il iubesc. Ca autor turc iti recomand Orhan Pamuk, scrie foarte frumos. MD

    RăspundețiȘtergere
  3. Sideris, cred ca e inutil sa spun ca Dostoievski e si scriitorul meu preferat. Ti-am zis eu ca suntem rude :)

    RăspundețiȘtergere
  4. I heart Haruki Murakami. he is too fine!

    RăspundețiȘtergere
  5. Inei i-am dat si eu leapsa...poate de tine ii place mai mult si o preia...

    RăspundețiȘtergere