marți, 5 mai 2009

Bio egal organic

Trecand peste faptul ca aparent cuvintele "bio", respectiv "organic" sunt aparute de curand in vocabularul nostru, majoritatea peroanelor necunoscandu-le sensul, am observat ca cei care au cat de cat habar nu stiu daca bio e totuna cu organic. Da, e unul si acelasi lucru. Termenul cel mai potrivit este "organic", insa cum bio e mai usor de retinut/pronuntat se pare ca e mai utilizat (si daca faci legatura cu biologic, e si mai usor de asociat cu ce reprezinta).
Pentru domeniul acesta se mai foloseste si termenul "eco". Desi teoretic ar trebui sa reprezinte acelasi lucru ca bio si organic, am observat ca este asociat mai degraba cu "natural" si utilizat pentru produse care nu sunt nici pe departe bio (citeam pe un site cum ca Manufaktura este marca eco, adica organica, pfui).
Deci: bio=organic=eco. Nu egal natural. Natural egal Coca Cola, cah.

5 comentarii:

  1. Perfecta dreptate! Imi place tare mult blogul ...

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumim pt informare. Eu am citi pe un site cum ca bio nu este egal cu organic pt ca un produs bio difera d.p.d.v. al compozitiei de unul organic. Insa stii cum e? Cu cat avem mai mult acces la informatii, cu atat parca ne ratacim mai mult. Mersi, acuma am prins si eu ideea :)

    RăspundețiȘtergere
  3. A si vezi ca ai un premiu la mine ;)

    RăspundețiȘtergere
  4. Si eu am vazut in Analytics ca multa lume cauta "diferenta intre bio si organic", "diferenta intre eco si bio" etc. In general, din cate am observat eu, in limba engleza este preferat termenul "organic", iar in franceza si germana este folosit "bio".

    RăspundețiȘtergere
  5. De ceva vreme incoace imi tot bat capul cu bio/co/organic, asa ca postarea asta vine la fix pentru mine ;)

    RăspundețiȘtergere