miercuri, 13 mai 2009

Beneficiile uleiului de masline

In Antichitate i se zicea "uleiul frumusetii". Este unul din putinele remedii traditionale pe care le aplicam astazi pe scara larga. Mie mi s-a parut un pic traditionalist cand pediatrul, la prima vizita la Matei, mi-a zis sa nu-l dau cu "porcariile astea de creme", ci sa il ung dupa baie cu ulei de masline fiert si racit. Am incercat, dar dup-aia aproape ca imi aluneca copilul din maini de cat era de uleios. Sau poate o fi trebuit sa-l si sterg, nu stiu.
Uleiul de masline este jumatate mancare jumatate medicament si este prezent in toata istoria. Stiti cum este cu lingura de ulei de masline luata pe stomacul gol pe post de panaceu universal, nu?
Proprietatile benefice pe care le are asupra sanatatii se datoreaza continutului ridicat de acizi grasi mononesaturati si substante antioxidante. Ma refer la aceste beneficii:

- reface hidratarea si elasticitatea deoarece este bogat in vitamina E si antioxidanti puternici cu o mare putere de vindecare si mentinere
- foarte eficient pentru combaterea matretii
- se foloseste pentru tratarea pielii uscate, mentinandu-i hidratarea, calmand-o si absorbindu-se ca sa hraneasca pielea sub suprafata
- are efecte terapeutice recunoscute pentru cei care sufera de alergii, eczeme si alte probleme ale pielii
- are efect de tratament asupra parului afectat de utilizarea a prea multor cosmetice cu componente chimice
- ajuta la incetinirea procesului de imbatranire a corpului
- are efecte antiinflamatorii daca este consumat
- multi atleti spun ca imbunatateste masa musculara
Si in plus e foarte bun la gust. Nu-i asa ca va surade o salata cu rosii, branza, oregano, salata verde si ulei de masline?

7 comentarii:

  1. Uf, am avut candva tentativa de a lua o lingura de ulei de masline pe stomacul gol, dar este extrem de dificil. Gustul uleiului gol este greu suportabil.

    RăspundeţiȘtergere
  2. nu trebuie neaparat sa incerci pe stomacul gol. pune-l pe rosii ;)

    RăspundeţiȘtergere
  3. Ei,pai asa il pun mai bine pe cartofi copti :)))

    RăspundeţiȘtergere
  4. ca sa il poti suporta mai bine dupa ce iei o lingura de ulei de masline dimineata pe stomacul gol bea un pahar cu apa cu sucul de la o jumatatea de lamaie, sanatate!

    RăspundeţiȘtergere
  5. Eu am tenul normal spre uscat, iarna chiar uscat, asa ca pot spune ca am beneficiat din plin de puterea de hidratare a acestui ulei. Seara dupa demachiere si tonifiere folosesc uleiul de masline pe post de crema de noapte.

    Intr-un an am muncit iarna mult pe-afara si mi s-a crapat pielea de pe maini. Desteapta de mine s-a dat cu crema hidratanta. In 2 secunde a inceput sa ma usture pielea groaznic, m-am spalat in viteza cu apa si sapun ca sa scap de crema...bineinteles ca m-a usturat pielea si mai tare in contact cu sapunul. M-am dat apoi cu ulei de masline pe maini si m-am culcat, franta de oboseala. A doua zi mainile erau impecabile, nici urma de piele crapata...de parca fusese doar un vis urat.

    In perioada in care am avut dermatita atopica a fost singurul produs hidratant pe care l-am putut folosi in deplina siguranta.

    Iar in salate il consum aproape zilnic pentru ca e delicios.

    RăspundeţiȘtergere
  6. eu il folosesc in cura de slabire si are rezultate

    RăspundeţiȘtergere
  7. Eu folosesc uleiul de masline foarte mult pe corp pentru ca am pielea extrem de uscata si credeti-ma ca nu se compara cu nicio alta crema scumpa din comert. Pentru cine nu suporta mirosul, il poate parfuma cu uleiuri de pin, brad, cimbrisor...etc., dar neaparat naturale le gasiti la plafar.

    RăspundeţiȘtergere