joi, 2 aprilie 2009

Trotuarele sunt ale pietonilor!


Nu mi-am dat seama decat dupa ce am inceput sa ma plimb cu Matei cu caruciorul ca in Bucuresti (si cred ca nu numai) nu ai loc pe trotuar din cauza masinilor, motiv pentru care ori mergi pe strada cu caruciorul, asumandu-ti riscul sa te faca bucati o masina, si pe tine si pe copil, ori iei carutul in brate ca sa poti trece de zonele unde n-a mai ramas nici macar un metru liber ca sa ai loc. Cum eu nu sunt nici sinucigasa, nici criminala si nici operatia de hernie de disc nu mi-o plateste nimeni, am inceput sa sun la politie de fiecare data cand un marlan a confundat trotuarul cu parcarea. Si culmea ca si vin, uneori si ridica masinile (pe trotuarul de langa parcul Titan se facea curatenie duminica seara la 10).

Eu inteleg ca nu ai unde sa parchezi, ca am si eu masina si stiu ce distractie e de fiecare data cand vreau sa ma opresc undeva. Dar daca tot parchezi pe trotuar macar lasa loc sa mai treaca si oamenii, ca nu ai drept de folosinta exclusiva asupra spatiului public.

Ideea e ca, daca si voi suferiti din cauza nesimtitilor care cred ca daca ei merg cu masina nu mai merge nimeni pe jos si trotuarele sunt inutile, haideti sa facem ceva. Nu sa zgariem masinile ca daca ei sunt nesimtiti nu trebuie sa fim si noi vandali, ci sa bombardam politia cu telefoane pana vor incepe sa vina sa ridice masinile. Ca singurul leac pentru nesimtire sunt banii dati, si dupa ce te costa vreo 800 de lei sa iti iei masina inapoi parca te gandesti de doua ori inainte sa mai parchezi aiurea.

De masinile parcate pe trotuar se ocupa Politia Comunitara, care are urmatoarele numere de telefon:
- sector 1: 021.224.28.87
- sector 2: 021.252.57.70
- sector 3: 021.9543
- sector 4: 021.460.14.77
- sector 5: 021 314 28 38 (numarul primariei sector 5, pentru ca nu am reusit sa gasesc vreun site sau date de contact ale politiei comunitare - poate nu au, la asa primar..)
- sector 6: 021.413.16.20
- Timisoara: 0256.968
- Cluj: 0264.59.87.84 sau serviciul ridicari auto 0264.44.45.71
- Iasi: 0232.232.093
- Arad: 0257.270.248
- Brasov: 0268.954
Daca imi mai dati numere din alte localitati completez lista.

Pana atunci va rog sa dati mai departe articolul, ideea, sau sa scrieti pe acest subiect. Haideti sa ne eliberam trotuarele!

Imaginea este preluata din Agenda , ziar timisorean.

3 comentarii:

  1. Buna si sanatoasa treaba facusi!Felicitari, sper sa iti urmeze exemplul cat mai multi, dar si politia sa fie prompta de fiecare data.

    RăspundețiȘtergere
  2. ai sters postul cu reprezentantii? a ciriit careva?

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu, nu-l terminasem si l-am postat din greseala in loc sa il salvez. Mai fac un pic de research si il pun in curand.
    N-are cine ce sa caraie ca eu iau datele din surse publice, nu scriu povesti cu albacazapada :)

    RăspundețiȘtergere