vineri, 1 mai 2009

Strategia de mediu a Postei Romane


Stati sa ma opresc din ras ca nu nimeresc tastele.
Din ciclul Coca Cola e naturala, Posta Romana are strategie de mediu. Daca te obosesti sa citesti ditamai documentul, ea nu exista, fiind de fapt un blabla in care se povesteste de ce structura are Posta, cate masini si care sunt elementele mediului (foc, apa, aer, Captain Planet). Probabil s-au gandit ca oricum nu citeste nimeni, da' un banner mare care zice ceva cu strategia de mediu scris pe o poza cu iarba da bine.
De-abia la pagina 15 se prezinta niste obiective (nu se spune cum se va ajunge acolo, un fel de si eu vreau sa traiesc in Bali pe plaja, da?), printre care economia de resurse, gestionarea eficienta a deseurilor si trecerea la autovehicule ecologice.

Acum sa va spun cum face Posta economie de resurse si gestioneaza eficient deseurile.
In fiecare zi ma prezint in mod disciplinat la posta cu coletele de trimis la clienti. Tot in fiecare zi ma uit cu disperare cum factura pentru fiecare colet in parte este printata pe 2 straturi de hartie, dintre care unul este mototolit si aruncat la cos. Cred ca numai pentru coletele mele a fost taiat un copac degeaba.

Si apropos de taiat copaci degeaba, tocmai am aflat ca asta-iarna livada mea a ramas fara 16 pruni mari, frumosi si sanatosi, pe care i-au taiat tiganii care locuiesc langa sat ca sa faca focul.
Sunt convinsa ca daca m-as duce sa le dau lemne gratis le-ar vinde si ar taia in continuare copacii. Si nu, nu sunt rasista, dar nu mai am mult.

4 comentarii:

  1. Mda, dar avizele alea oribile pe care ti le lasa la cutie ca sa nu mai urce cu recomandata sigur sunt din hartie reciclata!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce ma bucur ca ai spus ceva despre Posta! Acum am invatat si eu ce inseamna expedierile de colete cu posta si m-am ingrozit :( Nu e vorba numai de chitanta pe care sunt imprimate 5 randuri pe 2 coli, ci si de pretentiile aberante de a inveli coletul in hartia aia inutila, zic eu. In plus, nu este voie sa aplici o eticheta printata, scrisa mai elegant decat as scrie manual adresa pe colet... nu, trebuie neaparat scris de mana... Plus ca mereu stai cu teama ca se poate pierde coletul - mi s-a spus clar si detasat: aceste colete sunt neprioritare!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Sideris, te pun sa impachetezi in hartie ca sa nu se fure din colet, mie mi s-a intamplat de nenumarate ori cand le-am lasat neimpachetate. Aici ai voie cu etichete printate, nu zice nimeni nimic.
    Iar la pierdut coletul.. cand lucram la Otto pierdeau cam 10% din colete (vorbim aici de volume foarte mari expediate o data). Din fericire la Olivo pana acum au reusit sa piarda doar un mandat, dar l-am recuperat.
    Bianca, credeam ca numai mie mi se lasa avizele in cutie ca sa nu vina cu ele, desi e mereu cineva acasa. Na, salariul mic, servicii pe masura..

    RăspundețiȘtergere
  4. Apropo de avize, acum inteleg eu de ce le primesc doar o data din cinci incercari: din cauza strategiei de mediu :)) Fac astia economie pe nervii mei :P
    Lasand la o parte faptul ca e mai mereu cineva acasa si ar putea sa aduca scrisoarea/coletul/mandatul sau ce-o mai fi, nici nu prea lasa avizele. Asa ca atunci cand stiu ca trebuie sa primesc ceva, imi incerc norocul direct la posta.

    RăspundețiȘtergere