miercuri, 15 aprilie 2009

Primul client nemultumit

M-am intristat un pic, desi era inevitabil sa se intample. Tocmai am gasit un comentariu tare rautacios pe un blog unde se vorbea de produsele Olivo:
"Nu stiu cat de reale sunt review-urile astea, fiindca si inainte ai spus ca sapunul cu ulei de masline e excelent pentru demachiat, ca lasa fata fina ca a unui bebelus, am citat.
Am facut si eu greseala de a mi-l comanda, si mi-am dat seama ca usuca fata groaznic. Nu e nici macar pentru spalat pe corp, daramite pe fata. Pe langa faptul ca miroase ca un detergent prost.
Sunt foarte dezamagita. N-as recomanda nimanui! Cred ca e mai important sa iti inormezi corect cititorii decat sa scrii niste review-uri fake doar pentru ca firma respectiva iti ofera niste produse gratis."

Nu neg ca sapunul cu miere de care vorbeste doamna nu este pentru fatza, pe care are tendinta sa o usuce. Numai ca miroase a miere, nu a detergent prost.
Ce mi se pare insa cel mai lipsit de corectitudine este ca doamna a cumparat de asemenea lotiunea de corp, gelul de dus cu miere si crema de maini. Toate sunt produse foarte bune, cu review-uri excelente de la clienti. Nu cred ca nu i-a placut nici unul (asta cu exceptia cazului in care e genul "parfumul puternic de Chanel e obligatoriu"), dar din cauza ca nu i-a placut sapunul a facut un comentariu foarte categoric.
Nu vroiam de fapt sa spun nimic, vroiam sa ma descarc. Multumesc ca m-ati ascultat :)

Later edit: am contactat clienta respectiva si se pare ca nu e vorba de ea, ci de o clienta cu un alt nume dar acelasi email care a cumparat numai sapunul pentru bebelusi. Care nu usuca, miroase frumos si generally e pentru bebelusi si piele sensibila, are galbenele si unt de shea. Nu-mi explic, eu imi spal copilul cu piele atopica cu el si nici vorba sa usuce, din contra.

12 comentarii:

  1. Oliviuta - te inteleg perfect. Am avut si eu un concurs pe blog de vreo 2 luni si am primit si eu remarci rautacioase. Acuma ce sa zic... sunt cazuri si cazuri. Pareri si pareri. Eu am primit cadoul vostru: gel dus, lotiune de corp si sapun si sincer iti spun ca sunt foarte multumita de ele. Sunt super. Domnita respectiva nu cred ca e obisnuita cu un cuvant simplu: NATURAL. Tot ce e natural miroase altfel si se comporta altfel pe piele. Desigur ca e mai placut sa folosim Nivea sau Dove care ne "rasfata" pielea cu parabeni decat sa mirosim curat si natural. Oricum - eu cred ca poate chiar nu i-a priit insa NU poti generaliza ca nu sunt bune. Cum am mai spus - sunt cazuri si cazuri. Mie imi plac mult. Punct.

    RăspundețiȘtergere
  2. Adevarul e ca si eu mi-am luat teapa cu sapunul cu masline si miere pentru ca eu credeam ca l-am luat pentru fata, trasesem eu de undeva concluzia ca ar fi mai hidratant (mai exact am tras eu concluzia mai demult ca tot ce e cu miere hidrateaza. My bad). M-am spalat intai pe corp cu el si mi-am dat seama ca usuca, asa ca l-am lasat pentru maini. Dar asta nu inseamna ca e vina cuiva, in afara de a mea proprie si personala pentru ca nu mi-a dat prin cap sa intreb. Again, greseala mea. De celelalte produse am fost foarte multumita si in niciun caz nu e cazul sa faci review-uri negative pentru ca din 4, un produs n-a fost exact pe placul tau. Cel mult o atentionare ca sapunul respectiv usuca mai tare pielea decat ne-am astepta. In fine, daca stam sa ne gandim si Fursecul Mecanic, care dadea fursecurile GRATIS a primit review-uri negative. Adicatelea, astia-s oamenii. Nu te mai consuma degeaba!

    RăspundețiȘtergere
  3. ha, tocmai am postat un comment pe fabrica, fara sa fi citit inainte postul tau. for some reason, tot cu chanel am identificat-o si eu:) tu si boo ati raspuns asa, cu rabdare. eu am inceput ca voi si am terminat ca mine, ma iertati, long day at work si-s satula de tampenii offline si online in egala masura:P

    RăspundețiȘtergere
  4. Mie mi se pare tare fain ce faci tu si ma tot gandesc cum sa spun ceva fara sa sune nasol.

    Te-ai astepta ca un clinet nemultumit sa te contacteze si sa iti spuna ca unul din produsele tale nu s-a ridicat la inaltimea asteptarilor. Ceea ce, da, ar fi cel mai corect. Si si mai fain ar fi ca tu sa ii primesti produsul inapoi.

    Pe de alta parte, cand ai vorbit de produsele hemmel (sau ceva de genul, nu cunosc, n am folosit, stiu numai postul tau despre asta) ai facut-o cam la fel ca domnisoara din comentariul rautacios.

    Poate te-ar ajuta daca ai gasi o modalitate de a primi mereu feed-back de la clienti, caci un client multumit (chit ca doar si-a primit inapoi banii) face mai mult decat zece nemultumiti. :) Si poate ar trebui sa insisti in descrierea produselor pe faptul ca mirosul este unul natural, si ca, pentru o persoana obisnuita cu parfumurile din comert poate fi o schimbare nu foarte usor de primit. Nu stiu, ma gandesc la ce as putea sa invat din experienta asta nu tocmai fericita, daca m-as pune in locul tau.

    RăspundețiȘtergere
  5. Diana, ai dreptate, o sa ma gandesc la o metoda de a primi feedback in mod organizat. Si o sa scriu la toate produsele ca nu au parfum decat din esente naturale sau ale ingredientelor pe care le contin, pana la urma nu e vina clientului ci a lipsei de informare generala legata de cosmeticele organice.
    Cat despre Hemmel, daca pacalesti oamenii cu "100% natural" e normal sa ma revolte, trendul asta cu "uite, nu e naturalul" e o mare inselatorie la care participa multe firme de cosmetice.
    Multumesc de comentariu!

    RăspundețiȘtergere
  6. Draga Olivia, este imposibil sa fie toti clientii multumiti, mai ales ca pielea fiecaruia este diferita si mai multi oameni reactioneaza diferit la acelasi produs. Inevitabil.
    Din pacate, faza cu "cum miroase" ma chinuie teribil si pe mine, mai ales ca nici chiar pe unii din prietenii foarte apropiati nu ii pot convinge sa renunte la cosmeticele parfumate sintetic. Pentru majoritatea oamenilor, jumatate din valoarea unui produs o constituie parfumul! Trebuie sa fi experimentat macar o data in viata probleme de piele ca sa apreciezi produsele sanatoase si sa te gandesti de 2 ori inainte sa pui ceva pe piele. Nu poti convinge o femeie care foloseste sapun Dove, creme Vichy si parfumuri peste parfumuri sa treaca pe natural, caci nu ii va placea... din pacate.
    PS: Simpatizez si cu Ina, si pe mine m-au surprins reactiile cititorilor la concursul ei, care de fapt era o idee draguta.

    RăspundețiȘtergere
  7. Parerea mea e ca oamenii se asteapta ca produsele organice sa faca minuni. Pana la urma sunt niste produse care ti se potrivesc sau nu. Iti fac bine sau nu. Dupa ce i-am dat mamei mele o mostra de crema antiimbatranire, m-a sunat si mi-a zis ca miroase oribil, "a picioare nespalate" :)) dar a folosit-o in continuare(pentru ca nu mai avea crema deloc) si a observat ca ii face bine, s-a obisnuit cu mirosul, (acum zice ca miroase ca iarba) si i-am cumparat crema de care este foarte multumita.
    Eu am folosit un demachiant organic de la o alta firma care imi imbacsea tenul ingrozitor dar mirosea frumos. In schimb, demachiantul de la olivo imi curata tenul dar miroase natural. Eu il prefer pe al doilea. Si mie mi-ar placea sa-mi exprim parerea despre produse si sa citesc parerile altora. De exemplu, gelul de dus cu miere este super dar cel de relaxare nu este chiar pe gustul meu pentru ca are un miros prea puternic. MD

    RăspundețiȘtergere
  8. Si inca ceva: Eu apreciez foarte mult faptul ca Olivia a fost sincera cu mine. Cand am intrebat-o daca demachiantul curata si rimelul, ea mi-a zis ca nu stie exact dar ca o sa-l testeze si a doua zi am primit un mail in care imi zicea ca a trebuit sa insiste dar in final l-a curatat. Si asa a fost. Eu sunt foarte fericita ca am descoperit aceste produse (unele mi se potrivesc, altele nu) si ca pot gasi informatii utile pe acest blog. Bafta!

    RăspundețiȘtergere
  9. :)
    mie chiar imi plac fff mult produsele. si mi se par mult mai placut de folosit decat dove sau orice altceva. samponul si balsamul mi se par aproape miraculoase :)). pe mine m-a intristat oarecum insinuarea ca as fi scris review-uri fake, ceea ce e total neadevarat.

    olivia, din experienta mea intotdeauna la un moment dat apar rautaciosii, asta e. nu trebuie sa te descurajeze, procentual vorbind sunt mult mai putini decat noi celelalte :) hugs!

    RăspundețiȘtergere
  10. Tocmai faptul ca miros atat de natural imi place la nebunie, deocamdata inca incerc sa ii conving si pe altii ca parfumul ala puternic din creme nu e bun deloc.

    Si sapunul cu masline (eu vad ca la el se referea, nu la cel cu miere) intr-adevar miroase simplu, dar foarte frumos. Si nu usuca, cum nu usuca nici cel de bebelusi.

    Iar despre creme, la fel, cea de ten gras mi-a placut extrem de mult, mi-a reglat secretia de sebum cu care chiar aveam probleme. Am luat si de imbatranire pentru mama si mi se pare ca miroase a liliac.

    Cam asta e experienta mea cu produsele tale, astept s-o "cresc", pentru ca prefer sa strang cureaua decat sa mai iau produse de supermarket. Poate e nevoie de educatie sa inteleaga oamenii ca produsele astea de consum larg sunt nu tin cont de pielea noastra.

    RăspundețiȘtergere
  11. sunt doar in trecere pe aici, nu am incercat produsele respective desi multe comentarii m-au facut curioasa.

    dar am ramas putin surprinsa de tonul agresiv pe care l-ai luat privind plingerile de la clienta. nu stiu daca comentariile gen vrea miros chanel isi au locul fata de o persoana careia nu i-a priit un produs. Stii si tu ca atunci cand suntem nemultumiti tindem sa ne plancem cu doua guri nu cu una.

    RăspundețiȘtergere
  12. Si eu care am incercat sa fiu blanda :) Ce sa fac, chiar m-a durut chestia asta si am reactionat ca atare.

    RăspundețiȘtergere