luni, 13 aprilie 2009

In padure la Comana, in padure la Comana, Vetooo















Eu urasc Bucurestiul. M-am nascut aici, am facut scoala aici, am fugit la facultate la Timisoara si nu stiu ce o fi fost in capul meu de m-am intors, cred ca mi-era dor de prieteni (sunt friends-addicted).

Nu-mi place minunata noastra capitala din mii de motive, unul e faptul ca daca vrei sa faci o excursie de o zi in vreun loc frumos nu ai unde sa te duci (Valea Prahovei nu se pune, a ajuns un fel de Bucuresti intre munti). De-asta am fost foarte incantata cand o prietena de-a mea a descoperit un loc minunat la 30 de km de Bucuresti, pe drumul spre Giurgiu. Se numeste rezervatia Comana, adica 9600 de hectare de padure, plus o balta care e a treia zona umeda a Romaniei dupa Balta Mica a Brailei si Delta Dunarii si a doua ca biodiversitate dupa Delta Dunarii, si pe unde umbla 141 specii de pasari si 13 specii de pesti, din care doua – tiganusul si cleanul de Comana se gasesc doar aici. In total 25000 de hectare de natura neasteptat de frumoasa si neasteptat de nepopulata de manelisti si grataragii de weekend.

Noi am fost acolo acum 2 weekenduri, nu erau decat 2 masini ( a se citi jeepuri) de manelisti, in total vreo 10 masini, maxim 5 gratare, toate concentrate langa stuful de mai sus. In padure nu era nimeni, si oricum la 96 de km patrati de padure cred ca s-ar putea muta toti bucurestenii acolo (sa speram totusi ca nu) si tot nu s-ar intalni.

Cel mai fain a fost sa ajungem la locuintele lacustre pe niste pontoane putrezite din care mai ramasesera niste stalpisori cat de cat stabili, m-am simtit ca la 8 ani cand faceam echilibristica pe garduri.

Nu ne-am oprit, dar o vom face, la Manastirea Comana (ridicata in timpul lui Radu Serban in1588, este construita pe ruinele unei manastiri ctitorita de Vlad Tepes in 1461).

In concluzie, delta + padure + aventuri + lipsa aglomeratie de manelisti cu gratare. Dar sa nu mai spuneti la nimeni :)

4 comentarii:

  1. In mijlocul naturii reusim sa dezlantuim copilul din noi, reusim sa fim fericiti cu adevarat.

    RăspundețiȘtergere
  2. E foarte frumos, intr-adevar, putini stiu de padurea Coamana, desi e aproape si de Giurgiu si de Bucuresti. Noi am fost anul trecut, la manastire, http://adrabell.blogspot.com/2008/07/duminica-la-manastire.html, dar zau ca era sa rupem masina. Au reparat drumul?

    RăspundețiȘtergere
  3. Mai e o bucata foarte stricata chiar in Comana, in rest drumul e ok. Pe bucata asta e o placa mare cu "drum care apartine de consiliul judetean Giurgiu", sa fie clar viitaorilor ca nu primaria e de vina :)
    Noi am mers cu motocicleta care e enduro, nu l-am prea simtit.

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu , nu l-au reparat ,iti rupi masina sigur , iar noi am fost pe vreme buna , dar pe ploaie cred ca nu mai iesi de acolo!
    Pitipoanca de Udrea sa-si dea dracului curu` jos din jeep si sa ia masuri ( sa faca -n P>M> soseaua ,daca vrea sa fie zona de interes turistic !

    RăspundețiȘtergere