luni, 30 martie 2009

2 carti pentru suflet (cine crede ca are)

Din nou pe langa gardul bio, vreau neaparat sa va povestesc ceva.

In ultimele 2 saptamani am citit 2 carti minunate care au mai pus niste caramizi la imaginea pe care mi-o formez continuu despre mine insami, viata si lume. Fara sa intru in detalii spiritualo-sentimentaliste ca nu sunt genul, cartile care cred ca m-au imbunatatit un pic sunt Quo Vadis de Henryk Sienkiewicz si Jurnalul unui mag de Paolo Coelho.

Prima e o frumoasa poveste de dragoste (apropos, urasc povestile de dragoste, sunt complet boring) intre un patrician si o crestina, in timpul domniei lui Nero si al sosirii apostolilor Petru si Pavel la Roma. Merita citita pentru imaginea istorica, pentru povestea de dragoste si mai ales pentru mesajul uman (vroiam sa zic crestin dar e in primul rand uman) pe care il transmite.

A doua e un fel de Alchimistul, pelerinajul lui Coelho la Santiago de Compostela, un fel de jurnal spiritual de calatorie initiatica pe intelesul tuturor. Da, cartile lui Coelho spun toate acelasi lucru, da, e (sau a fost) la moda, si da, ma enerveaza asa-zisii "critici" care spun ca asta e tot ce inseamna Coelho, un mesaj repetat, simplist si la moda. Mesajul e atat de fain si atat de pe intelesul tuturor incat trebuie sa fi foarte frustrat ca sa faci din asta un pacat. Lumea putea sa traiasca si fara Picasso, dar fara curcubee nu.

“Drumul cunoasterii e un drum deschis tuturor, inclusiv oamenilor obisnuiti”. (Jurnalul unui mag)

4 comentarii:

  1. Am citit si eu Quo Vadis. Foarte frumoasa cartea. Si filmul polonez e bine facut ... poate ai ocazia sa-l vezi.

    RăspundețiȘtergere
  2. Quo Vadis e excepţională! Am citit-o acum vreo 5-6 ani. Jurnalul unui mag nu m-a impresionat prea tare. :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Desi citim si auzim mesajul asta simplist si repetat permanent se pare ca nu reusim sa invatam mai nimic din el.Uitam sa iubim lucrurile simple, sinceritatea oamenilor simpli, viata simpla, neingradita de idei preconcepute si grandomanii. Acelasi mesaj il intalnim in Micul Print, asadar citim despre toate aceste lucruri de la o varsta frageda insa tot complicati suntem.

    RăspundețiȘtergere
  4. Quo vadis e o carte superb scrisa. Efectiv te transpune acolo, in plina actiune. Sunt de acord cu recomandarea ta. Jurnalul unui mag nu l-am citit insa am citit altele de Coelho. Bun. Imi place si Coelho.

    RăspundețiȘtergere