joi, 15 ianuarie 2009

Cosmeticele pentru bebelusi si ce contin ele

Trebuie sa recunoastem ca, daca pentru noi nu ne gandim atat de mult la ce cosmetice sau alimente folosim, pentru copiii nostri suntem de 10 ori mai atenti. Si pentru ca nici mancarea si nici cosmeticele bebelusilor nu sunt ferite de ingrediente nocive, m-am gandit sa fac o analiza a ceea ce folosim pentru bebelusii nostri.

Voi incepe cu cosmeticele, cu mentiunea ca vorbesc din experienta pe care o am cu baietelul meu de 7 luni, Matei.

Ca orice mamica constiincioasa, cu cateva luni inainte sa nasc am facut un "research" printre prietenele mele si pe net in cautarea produselor de ingrijire ideale pentru bebe. Am aflat ca cele mai utilizate si recomandate marci sunt: Mustela (cea mai scumpa dar data si drept cea mai buna), Klorane, Sanosan, Johnson's Baby, Pampers, Nivea, Chicco.

Pana acum le-am folosit pe toate. Ca utilizare, cel mai proaste mi s-au parut Johnson's, usuca pielea si face coji (Matei are dermatita atopica). Cele mai bune nu mi s-au parut nici unele, de fapt intre Mustela, Sanosan si Klorane nu am vazut decat o diferenta de pret. Mustela are o gama pentru piele atopica care nu face nimic decat ca e mai scumpa.

Pe site-ul www.cosmeticsdatabase.com administrat de Environmental Working Group se regasesc analize ale majoritatii produselor cosmetice de pe piata, impreuna cu gradul lor de risc si problemele asociate ingredientelor pe care le contin. Produsele si ingredientele lor sunt evaluate pe o scara de la 0 la 10 unde 0-2 implica risc minim, 3-6 risc moderat si 7-10 risc mare.

Acum sa va spun cateva cuvinte despre ce contin produsele pentru bebelusi:
- in primul rand, ftalati. Ftalatii sunt un compus care de obicei nici macar nu se regaseste pe eticheta dar exista in majoritatea lotiunilor, sampoanelor si pudrelor pentru copii, avand rolul de a pastra culoarea si mirosul acestora. Se mai gasesc si in unele jucarii. Cauzeaza inferitilitate. Grad de risc de la 1 la 10.
- parabeni: acestia sunt conservanti utilizati in marea majoritate a produselor cosmetice, inclusiv cele pentru copii. Provoaca alergii si in cantitati mari cancer. Grad de risc 4.
- parfumuri sintetice: cauzatoare de asemenea de alergii si suspectate ca ar favoriza cancerul. Grad de risc 8.
- sodium lauryl sulfate (SLS): provoa­ca iritatii ale ochilor sau pielii, cade­rea parului si alte reactii alergice, iar prin interactiunea cu alte substante formeaza nitrati, care sunt cancerigeni. Grad de risc 4.
- parafina: un ulei mineral obtinut din petrol, care blocheaza porii si inhiba functiile naturale ale pielii. Grad de risc 3.
- propylene glycol: asociat cu un numar mare de alergii si reactii toxice. Grad de risc 4.
- formadelhida: este o toxina produsa de ingredientele din cosmetice, care poate irita sistemul respirator, poate cauza astm, alergii si chiar palpitatii ale inimii. In unele cazuri de expunere masiva, formadelhida provoaca migrene, stari de oboseala, greata, disfunctii ale sistemului imunitar si cancer. Grad de risc 7.

Sa luam produsele pe rand:

- Mustela: produse cu grad de risc de la 1 la 7. Cele mai putin riscante sunt lotiunile de plaja, calificativ 1-2. Cele mai riscante (grad 7) sunt lotiunile pentru gravide, servetelele umede si crema de fata pentru bebelusi. Dintr-un total de 29 de produse, 9 au gradul 6 de risc, si 6 produse au gradul 7. Adica jumatate. Produsele pe care le folosim noi: sampon si lotiune de corp gradul 6, gelul de spalat corp si cap 2 in 1 gradul 5. Cica 76% din produsele similare au un grad de risc mai mic decat gelul 2 in 1. Minunat. Toate contin un cocktail de parabeni si parfumuri. De-aia miroseau asa frumos.
Gama pentru piele atopica in schimb nu are parfum, tocmai pentru a minimiza riscul de alergii. Ce va spuneam?
- Klorane: pe site nici o analiza a gamei pentru copii, in rest produse cu risc 4-7. Ma uit eu pe gelul de curatate cap si corp al lui Matei.. ohoho.. mai intai un pic de SLS. La Mustela nu gasisem de-asta. Doi parabeni si niste parfum. M-as aventura la un grad de risc minim 7, dar asta e de la mine. Il arunc sigur.
- Sanosan: nici un cuvant despre marca aceasta pe cosmeticsdatabase. Am eu insa cateva produse in casa. Sa vedem.. lotiune pentru noapte: nu contine parafina si coloranti, dar are 4 parabeni si nelipsitul parfum. De ce le trebuie parfum la bebelusi? ei oricum miros frumos. Ulei de curatare: asta are parafina si parfum. Putin petrol pentru bebe va rog. La cos si cu ele.
- Johnson's Baby: 95 de produse numai pe cosmeticsdatabase. Majoritatea cu grad de risc 3 si 4. Nu pot sa cred ca astea-s mai bune decat Mustela! Nu am avut rabdare sa ma uit la toata gama, dar cele la care m-am uitat nu aveau parabeni. Poate de asta au grad de risc scazut.
- Nivea: nu am gasit produse pentru copii pe site. Am eu niste servetele umede. 5 parabeni, un pic de propylene glycol (nici de-asta nu mai gasisem) si parfum. Pai nu e mai sanatos sa speli copilul cu apa?
- Pampers: grad de risc de la 3 la 6. Servetelele umede de la 3 la 5, sampon si sapun 6. 6 pentru ca au compusi care formeaza formaldelhide (cu grad de risc 7) si parfum (cu grad de risc 8).
- Chicco: se pare ca e o marca foarte populara la noi dar cvasi-necunoscuta in rest. Nu am gasit nici pe site nici prin casa nimic, asa ca poate ma ajutati voi.

In episodul urmator o sa ne uitam pe mancarea pentru bebelusi.

Articol inscris in concursul Naturalist, voteaza-l daca iti place!

18 comentarii:

  1. Buna Oliviutza!
    Felicitari pt blog! Azi am dat de el, in cautarea mea de produse Mustela. Eu sunt insarcinata si voiam sa folosesc crema antivergeturi caci am primit o mostra si mi-a placut...acum, dupa analiza ta, am mari indoieli. Voi mai face si eu ceva cercetari. Oricum, sunt dezamagita ca nici macar cosmeticele pt bebelusi nu sunt ce ar trebui sa fie!
    Mi-a placut mult descrierea din profilul tau si e exact descrierea pe care as fi facut-o eu pentru mine. Ma bucur asa mult cand intalnesc oameni care simt si gandesc ca mine...
    Multa sanatate si keep up the good work!
    Madelaine

    RăspundețiȘtergere
  2. "De ce le trebuie parfum la bebelusi? ei oricum miros frumos."
    Asta mi-a amintit de o fraza asemanatoare a surorii mele, care este mamica si din nou insarcinata. Ea vorbea despre cremele pentru bebelusi, fiind indignata ca reclamele vorbesc despre "pielea uscata a bebelusilor" - care piele uscata, cand bebelusii au cea mai fina piele?
    Aceste cosmetice fac mai mult rau decat bine. Din pacate, societatea romaneasca inca are snobismul si obsesia consumismului, fara atentie la ingrediente, la sanatate, la naturalete :(

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna,
    am o fetita de 2 ani si 7 luni.Nu am folosit niciodata cu ea nici un produs mentionat de tine mai sus...din acelasi principiu:chimicale. Am apelat la cremele clasice de la plafar si la sapunuri naturale.
    Este o marca WELEDA pe care din pacate nu o poti gasi la noi f des. Ii poti gasi pe net dar au niste produse extraordinare, si naturale.Eu folosesc cu Sofia crema de fata pt copii si gelul de dus...in sfirsit are o piele super fina pe fata.Din cauza fapturlui ca pune toate mizeriile pe fata tot facea bubite.Am reusit si am gasit aceste produse WELEDA dar nu toata gama pe un site http://www.ecologiceonline.ro/listacategorii.php am comandat si au venit.Le poti incerca.
    Acum sunt insarcinata din nou si am reusit sa gasesc o crema pt vergerturi fara prea multi aditivi la KORRES.
    Succes!
    Andreea

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna,

      Si noi am folosit produsele weleda, in special samponul si crema pentru scutec. Sunt foarte multumita de rezultate, dar eu le-am achizitionat din farmacia Dona. Referitor la preturi asemenatoare cu celelalte produse, nu am constat diferente.
      Multumesc.

      Larisa

      Ștergere
    2. NU MAI LAUDATI ATAT PRODUSELE MUSTELA,EU AM AVUT O REACTIE ALERGICA GRAVA CU ECZEME ENORME PE BURTA,CARE NU MI AU TRECUT 3 SAPTAMANI,IN SAPT 36 DE SARCINA IN URMA FOLOSIRII CREMEI ANTIVERGETURI CU DUBLA ACTIUNE 9 LUNI MUSTELA!FERITI-VA DE MUSTELA

      Ștergere
  4. cred ca se instaleaza paranoia!:X

    RăspundețiȘtergere
  5. Dragul meu anonim,
    Nu stiu ce inseamna ":X", dar sunt destul de sigura ca nu semnifica nimic in nici o limba moderna. In rest, articolul e o analiza obiectiva, bazata pe informatii aflate la indemana oricui. Ca si simptomele paranoiei de altfel, una din ele fiind aceea de a ti se parea ca ailalti sunt paranoici.

    RăspundețiȘtergere
  6. si eu am aceeasi problema..am aruncat un sampon care continea musetel si alte plante plus 7 parabeni! am ramas oripilata ca e de la plafar firma baby4you! aveam niste mostre din italia si nu am gasit nicio crema sau gel de dus fara parabeni sau propylen glycol...unde gasesc pana la urma si cum se numesc? pana gasesc folosesc nivea ca au doar 2 parabeni dar vreau sa le arunc!!E strigator la cer ca intr-o lume plina de aditivi alimentari si produsele pentru bebelusi sunt pline de substante cancerigene! de ulei fiert ati auzit? nu e sanatos pt masaj nu?

    RăspundețiȘtergere
  7. Cred ca uleiul e foarte bun pentru masaj, pentru copii mai ales cel de cocos, shea, samburi de struguri. Fierberea il face sa-si piarda din proprietati, recomand folosirea uleiului crud.

    RăspundețiȘtergere
  8. Foarte interesant ce spuneti. si noi am folosit mustela si nu stiu daca asta a fost cauza dar baietelul meu de sase luni a facut dermatita atopica.
    am vazut ca si baietelul dvs are dermatita. sau ati scapat de ea? ce produse ati folosit?
    va multumesc

    RăspundețiȘtergere
  9. Matei mai are puseuri si acum la 3 ani jumatate, dar numai cand vine frigul. Eu il dau cu unt de shea ca sa-i hidratez bine pielea pe zonele uscate pana ii trece si sunt atenta ce-i dau de mancare. In rest, nu e nimic de facut (gen tratament medicamentos), dar cu varsta se reduce considerabil si la un moment dat dispare.

    RăspundețiȘtergere
  10. Ce parere aveti despre produsele Forever Living,cu aloe vera ? Eu am o fetita de 2 luni si sunt in cautare de produce bio .

    RăspundețiȘtergere
  11. In primul rand mie mi-e frica de MLM-uri, orice ar vinde ele. Nu pot sa am incredere intr-un produs din pretul caruia se duc pana la 80% din bani catre ala care l-a adus pe ala care l-a adus pe ala, piramida lenesilor i-as zice.
    In al doilea rand produsele Forever Living se incadreaza in categoria celor care se pretind naturale dar au tot ingredientele celor obisnuite, parabeni, parfum, propilen glicol samd.
    Ca si eficienta, am auzit mai multe persoane multumite de ele, asa ca se poate sa isi faca treaba, nu le-am incercat deci aici nu ma bag. Au totusi o cantitate mare de aloe vera, care este un ingredient cu multiple proprietati, mai ales reparatoare.

    RăspundețiȘtergere
  12. Foarte util articolul, as vrea sa stiu unde se pot gasi produsele Sanosan?

    RăspundețiȘtergere
  13. si intr-un final ce marca ai ales din ce exista ?

    RăspundețiȘtergere
  14. În legătură cu dermatita atopica,am un caz de bebe în familie care a scăpat de tot în urma unui tratament homeopat. Asta după ce se încercasera ale soluții. Și eu sunt în căutare de o soluție buna pentru băiță pentru bebele pe care acum îl am în burtică. Eram curioasa de Chicco.
    Diana

    RăspundețiȘtergere